Komunikace založená na ethernetové architektuře představuje relativně novou koncepci diagnostiky vozidel. Ethernet umožňuje "nové" transportní vrstvě DoIP (Diagnostic over Internet Protocol) mnohonásobně vyšší rychlost komunikace mezi řídicí jednotkou Gateway a diagnostickým systémem, Jedná se o poměrně nový technologický trend, který v budoucnu slibuje významnou úsporu času a širokou nabídku specifických aplikací.
Výrobce multiznačkové diagnostiky DS150E společnost Delphi Technologies se rozhodla reagovat na tento technologický trend nejen rozšířením diagnostického software Delphi DS o kompatibilitu s nejmodernějšími vozy, komunikujícími přes DoIP (od v. SW 2018.1), ale i uvedením na trh nového adaptéru SV60156. Adaptér DoIP SV60156 je pro multiznačkovou diagnostiku Delphi DS150E nezbytným příslušenstvím, zajišťujícím komunikace-schopnost s DoIP automobily.
Seznam vozidel diagnostikovatelných prostřednictvím diagnostického SW Delphi Technologies se s postupnými aktualizacemi neustále rozšiřuje.
Aktuální přehled se vztahuje k verzi 2019.03.
Program naváže komunikaci s řídicími jednotkami motorů jak zážehových, vznětových, tak i hybridních. U Plug-in hybridu (T8) nabízí kompatibilitu s řídicími jednotkami:
Dále je adaptér DoIP nutný pro komunikaci s řídicími jednotkami:
Diagnostika samozřejmě nabízí celou řadu funkcí vč. resetu servisních intervalů. Podpora kompatibility Delphi DS s vozidly Volvo S90 2017+, Volvo V90 2017+, Volvo V90 Cross Country 2017+ a Volvo XC60 2018+ je obdobná.
V současné verzi (2019.03) je možné navázat komunikaci přes DoIP pouze s ECM vznětového motoru, pro komunikaci se zážehovým motorem je možné navázat komunikaci přes EOBD. V rámci ostatních jednotek je možné přes DoIP adaptér navázat komunikaci s řídicími jednotkami:
Kompatibilita Delphi DS s vozidly Jaguar XE 2018+ a Jaguar XF 2018+ je obdobná.
S vozidly Land Rover Velar je možné od verze 2019.03 navazovat komunikaci přes DoIP s řídicími jednotkami motorů jak zážehových, tak vznětových. Dále s jednotkami:
Reset servisních intervalů prostřednictvím zjednodušené funkce dostupné přímo z okna výběru systému je samozřejmostí.
Pokud se potřebujete spojit s vozidlem komunikujícím přes DoIP, zobrazí se Vám následující obrazovka. Pro připojení je nutné mít adaptér DoIP SV60156.
Jedinou výjimkou je spojení s řídicí jednotkou motoru v režimu EOBD, tzn. v rámci emisní diagnostiky. Vozidlo je tedy možné diagnostikovat v obecném režimu.
Ostatní řídicí jednotky není možné bez adaptéru DoIP SV60156 načíst.
Nesprávné použití adaptéru DoIP (SV60156) tzn. připojení adaptéru k vozidlu bez DoIP, může vést k zápisu chybových kódů do řídicích jednotek. Tento problém se týká modelů vozů u kterých výrobce během stejného roku výroby přešel z komunikační architektury CAN na DoIP. Zde je seznam vozidel kterých se problém může týkat:
Uživatel se případným problémům vyhne tím, že první pokus o navázání komunikace s problematickými vozy provede bez připojeného DoIP adaptéru (SV60156) a pokud komunikace nepůjde navázat, připojí DoIP adpatér.
Pokračováním užívání této stránky souhlasíte s použitím cookies. více informací
Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.