Nový adaptér SV60156 – DoIP

Komunikace založená na ethernetové architektuře představuje relativně novou koncepci diagnostiky vozidel. Ethernet umožňuje "nové" transportní vrstvě DoIP (Diagnostic over Internet Protocol) mnohonásobně vyšší rychlost komunikace mezi řídicí jednotkou Gateway a diagnostickým systémem, Jedná se o poměrně nový technologický trend, který v budoucnu slibuje významnou úsporu času a širokou nabídku specifických aplikací.

Výrobce multiznačkové diagnostiky DS150E společnost Delphi Technologies se rozhodla reagovat na tento technologický trend nejen rozšířením diagnostického software Delphi DS o kompatibilitu s nejmodernějšími vozy, komunikujícími přes DoIP (od v. SW 2018.1), ale i uvedením na trh nového adaptéru SV60156. Adaptér DoIP SV60156 je pro multiznačkovou diagnostiku Delphi DS150E nezbytným příslušenstvím, zajišťujícím komunikace-schopnost s DoIP automobily.

Vybraná kompatibilní vozidla

Seznam vozidel diagnostikovatelných prostřednictvím diagnostického SW Delphi Technologies se s postupnými aktualizacemi neustále rozšiřuje.

Aktuální přehled se vztahuje k verzi 2019.03.

Volvo XC90 [rok výroby 2016+]

Program naváže komunikaci s řídicími jednotkami motorů jak zážehových, vznětových, tak i hybridních. U Plug-in hybridu (T8) nabízí kompatibilitu s řídicími jednotkami:

  • BECM (sledování energie akumulátoru)
  • BMS (snímač monitorování baterie)
  • IEM (elektrický pohon zadních kol)
  • IGM (vysokonapěťový generátor)

Dále je adaptér DoIP nutný pro komunikaci s řídicími jednotkami:

  • BCM (Brake Control module – jednotka brzdového systému)
  • DIM (panel přístrojů – info. řidiče)
  • TCM (ECU převodovky)
  • SRS (airbagy)
  • ASDM (aktivní bezpečnostní systém)
  • AUD (audio modul)
  • CEM (centrální elektrika = „BCM“)
  • DEM (jednotka diferenciálu/pohon všech kol)
  • GSM (jednotka volicí páky samočinné převodovky)
  • GHUD (projekční head-up-display)
  • IMS (snímač pohybu)
  • PSCM (jednotka asistenta řízení/posilovače řízení)
  • TRM (řídicí jednotka přívěsu)
  • VCM (jednotka konektivity vozidla)

Diagnostika samozřejmě nabízí celou řadu funkcí vč. resetu servisních intervalů. Podpora kompatibility Delphi DS s vozidly Volvo S90 2017+, Volvo V90 2017+, Volvo V90 Cross Country 2017+ a Volvo XC60 2018+ je obdobná.

Jaguar F-pace [rok výroby 2018+]

V současné verzi (2019.03) je možné navázat komunikaci přes DoIP pouze s ECM vznětového motoru, pro komunikaci se zážehovým motorem je možné navázat komunikaci přes EOBD. V rámci ostatních jednotek je možné přes DoIP adaptér navázat komunikaci s řídicími jednotkami:

  • IPC (panel přístrojů) - reset servisních intervalů je plně zautomatizovaná funkce
  • IMPA (Image processing module „A“)
  • IMPB (Image processing module „B“)
  • HVAC (jednotka topení, větrání a klimatizace)
  • ABS (protiblokovací brzdový systém)
  • PBM (jednotka parkovací brzdy)
  • GSM (jednotka řazení převodů)
  • TCCM (jednotka rozdělovací převodovky)
  • TCM (jednotka převodovky)
  • RCM (řídicí jednotka zádržných systémů)
  • TPMS (sledování tlaku v pneumatikách)
  • AHU (Audiojednotka)
  • BCM (řídicí jednotka řízení karoserie)
  • GWM (centrální brána palubní sítě)
  • DDM (dveřní jednotka řidiče)
  • PDM (dveřní jednotka spolujezdce)
  • DRDM (dveřní jednotka zadní na straně řidiče)
  • PRDM (dveřní jednotka zadní na straně spolujezdce)
  • ATCM (jednotka pohonu všech kol)
  • FCIM (integrovaný ovládací panel)
  • RFA (jednotka bez klíčového přístupu)
  • PAM (jednotka parkovacího asistenta)
  • PSCM (posilovač řízení)
  • RTGM (jednotka zadní gateway)
  • SASM (jednotka snímače úhlu natočení volantu)
  • TCU (modul telematické řídicí jednotky)
  • VIM (řídicí jednotka imobilizéru)

Kompatibilita Delphi DS s vozidly Jaguar XE 2018+ a Jaguar XF 2018+ je obdobná.

Land Rover Velar 2018+

S vozidly Land Rover Velar je možné od verze 2019.03 navazovat komunikaci přes DoIP s řídicími jednotkami motorů jak zážehových, tak vznětových. Dále s jednotkami:

  • ABS (protiblokovací brzdový systém)
  • PBM (jednotka parkovací brzdy)
  • ATCM (jednotka pohonu všech kol)
  • GSM (jednotka řazení převodů)
  • TCCM (jednotka rozdělovací převodovky)
  • TCM (jednotka převodovky)
  • RCM (řídicí jednotka zádržných systémů)
  • TPMS (sledování tlaku v pneumatikách)
  • BCM (řídicí jednotka řízení karoserie)
  • GWM (centrální brána palubní sítě)
  • RTGM (jednotka zadní gateway)
  • PSCM (posilovač řízení)
  • SASM (jednotka snímače úhlu natočení volantu)
  • IPC (panel přístrojů) - reset servisních intervalů je plně zautomatizovaná funkce
  • IMPA (Image processing module „A“)
  • IMPB (Image processing module „B“)
  • FCIM (integrovaný ovládací panel)
  • RFA (jednotka bez klíčového přístupu)
  • PAM (jednotka parkovacího asistenta)
  • TCU (modul telematické řídicí jednotky)
  • VIM (řídicí jednotka imobilizéru)
  • HVAC (jednotka topení, větrání a klimatizace)
  • AHU (Audiojednotka)
  • DDM (dveřní jednotka řidiče)
  • PDM (dveřní jednotka spolujezdce)
  • DRDM (dveřní jednotka zadní na straně řidiče)
  • PRDM (dveřní jednotka zadní na straně spolujezdce)

Reset servisních intervalů prostřednictvím zjednodušené funkce dostupné přímo z okna výběru systému je samozřejmostí.

Navazování komunikace bez DoIP adaptéru

Pokud se potřebujete spojit s vozidlem komunikujícím přes DoIP, zobrazí se Vám následující obrazovka. Pro připojení je nutné mít adaptér DoIP SV60156.

Jedinou výjimkou je spojení s řídicí jednotkou motoru v režimu EOBD, tzn. v rámci emisní diagnostiky. Vozidlo je tedy možné diagnostikovat v obecném režimu.

Ostatní řídicí jednotky není možné bez adaptéru DoIP SV60156 načíst.

 
 

Pokračováním užívání této stránky souhlasíte s použitím cookies. více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít