Komunikace založená na ethernetové architektuře představuje relativně novou koncepci diagnostiky vozidel. Ethernet umožňuje "nové" transportní vrstvě DoIP (Diagnostic over Internet Protocol) mnohonásobně vyšší rychlost komunikace mezi řídicí jednotkou Gateway a diagnostickým systémem, Jedná se o poměrně nový technologický trend, který v budoucnu slibuje významnou úsporu času a širokou nabídku specifických aplikací.
Výrobce multiznačkové diagnostiky DS150E společnost Delphi Technologies se rozhodla reagovat na tento technologický trend nejen rozšířením diagnostického software Delphi DS o kompatibilitu s nejmodernějšími vozy, komunikujícími přes DoIP (od v. SW 2018.1), ale i uvedením na trh nového adaptéru SV60156. Adaptér DoIP SV60156 je pro multiznačkovou diagnostiku Delphi DS150E nezbytným příslušenstvím, zajišťujícím komunikace-schopnost s DoIP automobily.
Vybraná kompatibilní vozidla
Seznam vozidel diagnostikovatelných prostřednictvím diagnostického SW Delphi Technologies se s postupnými aktualizacemi neustále rozšiřuje.
Aktuální přehled se vztahuje k verzi 2019.03.
Volvo XC90 [rok výroby 2016+]
Program naváže komunikaci s řídicími jednotkami motorů jak zážehových, vznětových, tak i hybridních. U Plug-in hybridu (T8) nabízí kompatibilitu s řídicími jednotkami:
- BECM (sledování energie akumulátoru)
- BMS (snímač monitorování baterie)
- IEM (elektrický pohon zadních kol)
- IGM (vysokonapěťový generátor)
Dále je adaptér DoIP nutný pro komunikaci s řídicími jednotkami:
- BCM (Brake Control module – jednotka brzdového systému)
- DIM (panel přístrojů – info. řidiče)
- TCM (ECU převodovky)
- SRS (airbagy)
- ASDM (aktivní bezpečnostní systém)
- AUD (audio modul)
- CEM (centrální elektrika = „BCM“)
- DEM (jednotka diferenciálu/pohon všech kol)
- GSM (jednotka volicí páky samočinné převodovky)
- GHUD (projekční head-up-display)
- IMS (snímač pohybu)
- PSCM (jednotka asistenta řízení/posilovače řízení)
- TRM (řídicí jednotka přívěsu)
- VCM (jednotka konektivity vozidla)
Diagnostika samozřejmě nabízí celou řadu funkcí vč. resetu servisních intervalů. Podpora kompatibility Delphi DS s vozidly Volvo S90 2017+, Volvo V90 2017+, Volvo V90 Cross Country 2017+ a Volvo XC60 2018+ je obdobná.
Jaguar F-pace [rok výroby 2018+]
V současné verzi (2019.03) je možné navázat komunikaci přes DoIP pouze s ECM vznětového motoru, pro komunikaci se zážehovým motorem je možné navázat komunikaci přes EOBD. V rámci ostatních jednotek je možné přes DoIP adaptér navázat komunikaci s řídicími jednotkami:
- IPC (panel přístrojů) - reset servisních intervalů je plně zautomatizovaná funkce
- IMPA (Image processing module „A“)
- IMPB (Image processing module „B“)
- HVAC (jednotka topení, větrání a klimatizace)
- ABS (protiblokovací brzdový systém)
- PBM (jednotka parkovací brzdy)
- GSM (jednotka řazení převodů)
- TCCM (jednotka rozdělovací převodovky)
- TCM (jednotka převodovky)
- RCM (řídicí jednotka zádržných systémů)
- TPMS (sledování tlaku v pneumatikách)
- AHU (Audiojednotka)
- BCM (řídicí jednotka řízení karoserie)
- GWM (centrální brána palubní sítě)
- DDM (dveřní jednotka řidiče)
- PDM (dveřní jednotka spolujezdce)
- DRDM (dveřní jednotka zadní na straně řidiče)
- PRDM (dveřní jednotka zadní na straně spolujezdce)
- ATCM (jednotka pohonu všech kol)
- FCIM (integrovaný ovládací panel)
- RFA (jednotka bez klíčového přístupu)
- PAM (jednotka parkovacího asistenta)
- PSCM (posilovač řízení)
- RTGM (jednotka zadní gateway)
- SASM (jednotka snímače úhlu natočení volantu)
- TCU (modul telematické řídicí jednotky)
- VIM (řídicí jednotka imobilizéru)
Kompatibilita Delphi DS s vozidly Jaguar XE 2018+ a Jaguar XF 2018+ je obdobná.
Land Rover Velar 2018+
S vozidly Land Rover Velar je možné od verze 2019.03 navazovat komunikaci přes DoIP s řídicími jednotkami motorů jak zážehových, tak vznětových. Dále s jednotkami:
- ABS (protiblokovací brzdový systém)
- PBM (jednotka parkovací brzdy)
- ATCM (jednotka pohonu všech kol)
- GSM (jednotka řazení převodů)
- TCCM (jednotka rozdělovací převodovky)
- TCM (jednotka převodovky)
- RCM (řídicí jednotka zádržných systémů)
- TPMS (sledování tlaku v pneumatikách)
- BCM (řídicí jednotka řízení karoserie)
- GWM (centrální brána palubní sítě)
- RTGM (jednotka zadní gateway)
- PSCM (posilovač řízení)
- SASM (jednotka snímače úhlu natočení volantu)
- IPC (panel přístrojů) - reset servisních intervalů je plně zautomatizovaná funkce
- IMPA (Image processing module „A“)
- IMPB (Image processing module „B“)
- FCIM (integrovaný ovládací panel)
- RFA (jednotka bez klíčového přístupu)
- PAM (jednotka parkovacího asistenta)
- TCU (modul telematické řídicí jednotky)
- VIM (řídicí jednotka imobilizéru)
- HVAC (jednotka topení, větrání a klimatizace)
- AHU (Audiojednotka)
- DDM (dveřní jednotka řidiče)
- PDM (dveřní jednotka spolujezdce)
- DRDM (dveřní jednotka zadní na straně řidiče)
- PRDM (dveřní jednotka zadní na straně spolujezdce)
Reset servisních intervalů prostřednictvím zjednodušené funkce dostupné přímo z okna výběru systému je samozřejmostí.
Navazování komunikace bez DoIP adaptéru
Pokud se potřebujete spojit s vozidlem komunikujícím přes DoIP, zobrazí se Vám následující obrazovka. Pro připojení je nutné mít adaptér DoIP SV60156.
Jedinou výjimkou je spojení s řídicí jednotkou motoru v režimu EOBD, tzn. v rámci emisní diagnostiky. Vozidlo je tedy možné diagnostikovat v obecném režimu.
Ostatní řídicí jednotky není možné bez adaptéru DoIP SV60156 načíst.
Důležité upozornění!
Nesprávné použití adaptéru DoIP (SV60156) tzn. připojení adaptéru k vozidlu bez DoIP, může vést k zápisu chybových kódů do řídicích jednotek. Tento problém se týká modelů vozů u kterých výrobce během stejného roku výroby přešel z komunikační architektury CAN na DoIP. Zde je seznam vozidel kterých se problém může týkat:
Řešení
Uživatel se případným problémům vyhne tím, že první pokus o navázání komunikace s problematickými vozy provede bez připojeného DoIP adaptéru (SV60156) a pokud komunikace nepůjde navázat, připojí DoIP adpatér.